DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 03.03.2020 07:09:25 

 

Fiktivní DOZ Mělník - Velký Osek - (Kolín) 

 

  • aktuální verze - mekol_13-14_ver-02
    • gvd 2013/2014 - Pipin 
    • 2 varianty - verze s gvd bez zpoždění + gvd s odklony pražské dálkové dopravy 
    • autorovy podrobné pokyny k technologie práce ve stanici jsou připojeny níže na této stránce  
    • (poslední aktualizace 30.5.2014 - opraveno chybné zobrazování CV v 2.TK Km-Ly) 
       
  • optimalizováno pro zkušební verzi Staničáře 2.3.0.46 
     
    pozice 1 - JOP Velký Osek - Nymburk
      
      
    pozice 2 - JOP Kostomlaty - Lysá - Mělník:  
     
     

 

  • "jop-stanicar-high.ttf" a "jop-stanicar-wide_20120524.ttf" 
    (jsou rovněž součástí archivu se stanicí; obvyklý způsob instalace fontů v OS Windows se provádí 
    přes nabídku Start - Ovládací panely - Písma, přetažením příslušného .ttf souboru do okna s fonty) 
     
  • simulace je přednostně stavěna na rozšířenou plochu se 2 monitory 
    (vhodné rozlišení 1280 x 1024 při velikosti políčka x=10) 
     
  • orientační plánek oblasti (s vyznačenými vstupy) 
     
      
     
  • vstupy do oblasti
    • vstupy z hlavních tratí:
      • Ko2, Ko1 - Kolín (směr Pardubice/Havlíčkův Brod) 
      • Li1, Li2 - Liběchov (směr Ústí n.L.-Střekov) 
      • Ci1, Ci2 - Čelákovice (směr Praha-Vysočany) 
         
    • vstupy z vedlejších tratí:
      • Do - Dobšice n.L. (směr Hradec Králové) 
      • Nm - Nymburk město (směr Poříčany) 
      • Vl - Veleliby (směr Mladá Boleslav hl.n./Jičín) 
      • Ne - Neratovice (směr Praha-Vysočany) 
      • By - Byšice (směr Mladá Boleslav hl.n.) 
      • Lm - Lhotka u Mělníka (směr Mšeno) 
         
    • vstupy z vleček a pomocné vstupy:
      • VO-18 - do stanice Velký Osek 
      • VO-LD - do stanice Velký Osek 
         
      • KOMPAS - do stanice Nymburk seř.n. 
      • Nk-51 - do stanice Nymburk seř.n. 
      • 401, 402, 403, ... , 426 - směrové koleje do stanice Nymburk seř.n. 
      • Nk-98 - do stanice Nymburk vjezd.n. 
      • Nk-ZOS - do stanice Nymburk vjezd.n. 
      • Nk-8a - do stanice Nymburk hl.n. 
      • v orientačním plánku oblasti jsou navíc vyznačeny spojovací koleje mezi obvody 
         Nymburk hl.n.-Nymburk seř.n. (přes depo po 10a.SK) 
         Nymburk hl.n.-Nymburk vjezd.n. (přes 90C.SK) 
         
      • Ly-101 - do stanice Lysá n.L. 
      • Mi-101 - do stanice Milovice 
      • Vy-108 - do stanice Všetaty 
      • Me-Kov - do stanice Mělník 
      • Me-B - do stanice Mělník 
      • Me-20 - do stanice Mělník 
      • Me-P - do stanice Mělník 
         
  • stanice a zastávky
    • zZal - zastávka Kolín-Zálabí 
    • zVy - zastávka Veltruby 
    • VO - stanice Velký Osek (zásobník povelů 09) 
    • Lc - stanice Libice nad Cidlinou (zásobník povelů 08) 
    • Pd - stanice Poděbrady (zásobník povelů 07) 
    • zVZ - zastávka Velké Zboží 
    • Ba - odbočka Babín (zásobník povelů 06) 
    • Ns - stanice Nymburk seř.n., Nymburk vjezd.n. (zásobník povelů 05) 
    • Np - stanice Nymburk předjízd.n. (zásobník povelů 05) 
    • Nk - stanice Nymburk hl.n. (zásobník povelů 05) 
       
    • zKZ - zastávka Kamenné Zboží 
    • Km - stanice Kostomlary n.L. (zásobník povelů 04) 
    • zSt - zastávka Stratov 
    • zOst - zastávka Ostrá 
    • Ly - stanice Lysá n.L. (zásobník povelů 03) 
    • zDvo - zastávka Lysá n.L.-Dvorce 
    • zOt - zastávka Otradovice 
    • Sb - stanice Stará Boleslav (zásobník povelů 02) 
    • Dy - stanice Dřísy (zásobník povelů 01) 
    • zOvc - zastávka Ovčáry 
    • Vy - stanice Všetaty (zásobník povelů 13) 
    • zMÚj - zastávka Malý Újezd 
    • Me - stanice Mělník (zásobník povelů 12) 
    • zMMl - zastávka Mělník-Mlazice 
       
    • Mi - stanice Milovice (zásobník povelů 03) 
    • zCiJ - zastávka Čelákovice-Jiřina 
    • zTiš - zastávka Tišice 
    • zVBo - zastávka Velký Borek 
    • zMr - zastávka Mělnická Vrutice 
    • zHle - zastávka Hleďsebe 
    • zLmz - zastávka Lhotka u Mělníka zastávka 
    • zSa - zastávka Sány 
          
       
  • pokyny k technologii práce ve stanici
    (od autora grafikonu) 
     
    Vlaky jsou dle JŘ, s omezením jízd, vlaky "pp" mají v textu poznámku "jede pp", ale nastaveno mají jízdu denně, takže záleží na každém, jestli takový vlak příjme.
    Oběhy Os vlaků jsou, jak by měly být, až na nějaké vyjímky, které simulace nedovolí.
    Oběhy Lv u nákl.vlaků jsou asi prakticky smyšlené, ale některé asi dle skutečnosti.
    Navíc je tam pár vlaků (1.nsl., 2.nsl., ...), v poznámce mají, že: "vlak jede ve zbytkové kapacitě", to jsou vlaky smyšlené, nastavenou mají jízdu denně.
     
    Organizace nákl.dopravy:
    Mělník:
    Nad ránem dojíždí do Mělníka (pravděpodobně) smyšlená záloha, která tam pak šíbuje celej den, na vlečky, z vleček vozí a odváží zátěž, a večer zase odjede pryč.
    Ještě v noci tam manipuluje záloha od Mn vlaku z/do Neratovic z vozy od vlaků, které tam vozy odvěšují.
     
    Nymburk seř.n.:
    Zde operují 3 zálohy, tak jak by to mělo být Z1,Z2 a Z5
    Samozřejmě vše jsem přizbůsobil tak, aby to bylo možné v simulaci nějak udělat, ve skutečnosti to je možná trošku malinko jinak, ale Z5 je žehlička, která operuje na spádovišti.
    Ostatní dvě zálohy se starají o zbytek práce.
     
    Ns - Končící nákl.vlaky:
    Přijíždí do vjezdového nádraží na koleje 101-110, odstoupí Lv a souprava vyčkává, až si pro ni přijede většinou Z5 (ve dnech, kdy tato záloha nepracuje, tak Z1 nebo Z2 - přijedou většinou z KOMPASu), 
    ta pak celou soupravu zasune na KOMPAS, kde to zmizí.
    POZOR:
    Toto se netýká vlaků s autovozy, ať už loženými auty, nebo prázdné, ty nesměj na pahrbek, tak tyto soupravy nebo jen část jich jsou přestaveny pomocí Z1 nebo Z2 přes koleje 43x do výtažné koleje a 
    zasunuty do směrové skupiny.
    Pro každý končící vlak si po nějakém čase (cca 1 hodině od zastavení) přijede záloha.
     
    Ns - Výchozí vlaky - směr východ (Poděbrady):
    Vždy jsou vytaženy zálohou (Z1 nebo Z2) ve směrové koleji k  návěstidlu pod číslem vlaku, před které je přiřazena 9 (např. 964201), zde záloha odstoupí a odjede tam kam je určeno, a pak vlak zapřáhne vlaková
    Lv, která se buď v simulaci nachází, nebo náhradní vyjede z depa, a pak se vlak přečísluje do svého čísla (v daném případě 64201) a v čase odjezdu po postavení cesty ze směrové koleje odjede
    směr Babín.
     
    Ns -Výchozí vlaky - směr západ (Lysá/L, Veleliby,Nymburk-město):
    Jsou vytaženy zálohou (Z1 nebo Z2) ze směrové koleje pod číslem vlaku, před které je přiřazena 9 (např. 956430) přes výtažnou kolej a zasunuty na kolej 430-434, zde záloha odstoupí a odjede tam, kam
    má určeno. Zde zapřáhne vlaková Lv, která se buď v simulaci nachází, nebo náhradní vyjede z depa, pak se vlak přečísluje do svého čísla (v daném případě 56430, pokud to jde, u některých vlaků to nejde,
    zřejmě u těch, které veze ELv, ale to nevadí), poté je dán čas odjezdu z kolejí 430 - 434 do koleje 110 (cca 10 min. před pravidelným odjezdem), postavit vl.cestu, pokud není nastaveno kmenové číslo vlaku, 
    tak pos.cestu do koleje 110, vlak popojede do této koleje a pak je z koleje 110 čas pravidelného odjezdu dle GVD, a vlak pak odjede kam má.
    U Mn vlaků je vlakovou Lv většinou ta, která vyveze Sv ze směrové koleje.